سوالات متداول صادرات
در این بخش شما می توانید پاسخ تمامی سوالات احتمالی خودتان در مسیر یک صادرات.موفق و سودآور را دریافت نمایید . این سوالات در حوزه های مختلف بازاریابی و بازرگانی ( حمل و نقل – رفع تعهد ارزی – صادرات و … ) می باشد . شما می توانید از این بخش برای دریافت پاسخ سوالات خود در حوزه صادرات.استفاده نمایید . وب سایت آیکسپورت تمام تلاش خود را در جهت تجارت موفق.امن و مستمر شما به کار خواهد گرفت و معرفی شرکتهای موفق و متعهد یکی از ماموریت های ما می باشد . شما می توانید با دریافت اشتراک ویژه یکساله وب سایت ضمن دریافت بروز اطلاعات مهم از خدمات و قابلیت های ویژه ما بصورت رایگان استفاده نمایید .
سوالات متداول عملیات شناسه کالا در سامانه جامع تجارت
سوالات متداول عملیات شناسه کالا در سامانه جامع تجارت
عملیات شناسه کالا در سامانه جامع تجارت
عملیات شناسه کالا : سوالات متداول عملیات شناسه کالا در سامانه را در زیر بررسی کنید.
پرسش: اگر همزمان در دوسامانه دیتا ثبت کنیم چه می شود ؟
پاسخ: الف) شناسه یکتا مانند GTIN داریم : موردی که زود تر ثبت شود در بانک می نشیند، ترجیحا در یکجا ثبت شود. ب) شناسه یکتا مثل GTIN نداریم : هیچ اتفاقی نمیافتد ولی ترجیحا در سامانه قبلی ثبت نکنید.
پرسش: چرا کاربر در سیستم جدید سامانه شناسه کالا درntsw کالاهای قدیمی خود را در کارتابل خود مشاهده نمی کند؟
پاسخ: دیتاهای کاربران در سامانه موجود است. برای ثبت سفارش ، ثبت در سامانه جامع انبارها ، ثبت اظهار موجودی مشکلی نیست، فقط به دلیل تغییرات اخیر هنوز کارتابل برخی بازرگانان آماده نشده است و بازرگانان می توانند با ارائه شماره ملی کاربر ، شناسه ملی شرکت و ایمیل و گروه کالایی ( اختیاری )، یک فایل اکسل از کالاهای خود دریافت کنند.
پرسش: چرا در سامانه جدید کد ۲۰۰ و ۲۲۲ نیست ؟ و آیا این مساله مشکل ساز است ؟
پاسخ: کدهای ۲۰۰ و ۲۲۲ در سامانه Cid صادر میشد و کماکان در سیستم جدید معتبر است و نمایش داده می شود ولی هم اکنون در سیستم جدید، کدهای ۲۰۰ با ۲۸۰ و کدهای ۲۲۲ با ۲۹۰ هم ارز شده اند و شناسه های صادر شده در سیستم جدید برای شناسه های تولیدی با کد ۲۹۰ و برای شناسه های وارداتی با کد ۲۸۰ صادر می شود و در همه سامانه های مرتبط وجود خواهد داشت.
سوالات متداول عملیات تجارت خارجی در سامانه جامع تجارت
سوالات متداول عملیات تجارت خارجی در سامانه جامع تجارت
عملیات تجارت خارجی
سوالات متداول عملیات تجارت خارجی در سامانه را در زیر بررسی کنید.
این سوالات شامل سه بخش زیر می باشد:
عملیات پایه
عملیات تجاری
عملیات ارزی
پرسش: از چه طریق اطلاعات کارت بازرگانی به روزرسانی می شود؟
پاسخ: پس از اعمال تغییرات در کارت بازرگانی باید مطابق کارت بازرگانی با نقش پایه حقیقی/یا حقوقی ( با توجه به نوع کارت بازرگانی ) ، ورود به سامانه جامع تجارت بزنید، سپس از بخش ” عملیات تجارت خارجی ” ، قسمت ” عملیات پایه “، بارگزاری صلاحیتها در قسمت استعلام کارت بازرگانی ، بر روی فیلد آبی رنگ ” استعلام کارت بازرگانی ” کلیک نمایید.
پرسش: کاربر رمز عبور خود را فراموش کرده است چه اقدامی باید انجام دهد؟
پاسخ: بر روی ” بازیابی کلمه عبور “ کلیک نمایید و کلمه عبور جدید را انتخاب نمایید.
پرسش: کاربری رمز ورود خود را فراموش کرده، بازیابی رمز عبور می زند اما به خط تلفن همراه مدیرعامل دسترسی ندارد ؟
پاسخ: بازرگان میبایست به منظور تغییر شماره تلفن همراه ، با نامهای مکتوب به دفتر امور خدمات بازرگانی مراجعه نماید.